יו"ר מטה התכנון: "בעיצומו של תכנון ישוב לחרדים"

מערכת האתר No Comments on יו"ר מטה התכנון: "בעיצומו של תכנון ישוב לחרדים"

יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן חושף לגדסי ופרידמן ב"שטח נדל"ני": "אנחנו באמצע תכנון ישוב חרדי חדש "תילה" ליד באר שבע עם 15.000 יח"ד לחרדים. בעשור הקרוב נתכנן 100 אלף יח"ד לחרדים. עובדים על הגדלת ההיצע בכל המדינה"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נתן אלנתן, יו"ר מטה התכנון הלאומי לאיתי גדסי ויענקל'ה פרידמן ב"שטח נדל"ני": "תפקידי ליעץ לשר הפנים בנושא התכנון. עומד בראשות שלוש הוועדות לתכנון אסטרטגי. בנושא משבר הדיור. נראה שירידת המחירים היא בגלל עליית הריבית. זו לא הסיבה היחידה, יש מלאי ויעדי תכנון במצב טוב עוד מהממשלה הקודמת. דבר שנתחיל עוד לפניהם. צריכים לעמוד ביעד תכנוני"

"השיווק קשור למשרד השיכון והם תלויים במרכיבים נוספים. כמו דרישות קרקע וצרכי תכנון שבאחריות משרד השיכון. הנתונים צראים שלפחות חצי יוצא לשיווק. מערב קריית גת יצא לשיווק כל מה שיצא לציבור החרדי. זה עבר בזמן התפר אחרי שהממשלה הקודמת נפלה, אז עבר ה'תכנון ההיברידי'. אנחנו עובדים על תחומים נוספים, כמו מערבית למערב קריית גת"

"כמו כן מתוכנן יישוב בשם "תילה" – ליד באר שבע. היה מיועד לציבור הכללי ועבר תכנונית לשינוי ייעוד לציבור החרדי. זה היה במסגרת פשרה עם באר שבע שהתנגדה להקמת יישוב שיפגע בה. יש לנו סדרי גודל של עשרות אלפי יח"ד. יש חוסר אדיר בדירות לציבור החרדי, ואנחנו עובדים בשת"פ עם משרד התכנון לצמצום הפערים לציבור החרדי"

"אף אחד לא מתנגד להתחדשות עירונית. הבעיה היא שברגע שמכפילים ומשלשים את מספר הדיירים, אין תשתיות ראויות המספיקות לכולם. לכן תמ"א 38 הגחעה לסוף דרכה, אבל הרשויות המקומיות יכולות לגבש פיתרונות ולקבל אישור".

האזינו

 



0 תגובות